گردهمایی کارشناسان ایمنی و مهندسی بهداشت حرفه ای شاغل در صنایع به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در معاونت بهداشتی
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، گردهمایی کارشناسان بهداشت حرفه ای با مشارکت انجمن مسئولان ایمنی و بهداشت حرفه ای سمنان در تاریخ چهار شنبه 20 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه، مهندس عباس دارائی معاون فنی مرکز بهداشت استان، مهندس بهرام جمشیدی رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، مهندس حسین کاشانی رئیس اداره بهداشت حرفه ای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان، مهندس حسین ابراهیمیان رئیس انجمن مسئولان بهداشت حرفه ای سمنان و جمعی از کارشناسان ایمنی و مهندسی بهداشت حرفه ای شاغل در صنایع و واحد های تحت پوشش معاونت در سالن جلسات امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، گردهمایی کارشناسان بهداشت حرفه ای با مشارکت انجمن مسئولان ایمنی و بهداشت حرفه ای سمنان در تاریخ چهار شنبه 20 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه، مهندس عباس دارائی معاون فنی مرکز بهداشت استان، مهندس بهرام جمشیدی رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، مهندس حسین کاشانی رئیس اداره بهداشت حرفه ای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان، مهندس حسین ابراهیمیان رئیس انجمن مسئولان بهداشت حرفه ای سمنان و جمعی از کارشناسان ایمنی و مهندسی بهداشت حرفه ای شاغل در صنایع و واحد های تحت پوشش معاونت در سالن جلسات امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای مراسم مهندس ابراهیمیان به ارائه مطالبی در خصوص رسالت ها، برنامه ها و اهمیت نقش و جایگاه بازرسان، کارشناسان بهداشت حرفه ای در ایجاد محیط کاری سالم در صنایع پرداخت .
سپس دکتر سید سعید کسائیان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به حاظرین در گردهمایی گفت: اهمیت به سلامت روحی و روانی کارگران در کنار سایر مسائل بهداشتی محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی همچین افزود: "امروز آنچه در تمام سیستم های بهداشتی از جمله بهداشت حرفه ای مغفول مانده، نامشخص بودن سقف اهداف نگرشی است، لذا باید برای عملی نمودن آنچه به آن اعتقاد داریم تلاش کنیم و جزو الویت برنامه ها یمان قرار دهیم".
در ادامه رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، نیز گفت: "نباید مشکلات اقتصادی در صنایع سبب کاهش هزینه و صرفه جویی در بخش ایمنی و بهداشت گردد و باید همواره حفظ سلامت کارگران اولویت اصلی محیط کار باشد".
در پایان ضمن قرائت پیام تبریک دکترکامران قدس، ریاست دانشگاه توسط مهندس مونا شعیری سرپرست گروه سلامت کار معاونت بهداشتی، کارشناس بهداشت حرفه ای شرکت کلران گزارشی از عملکرد واحد خود را ارائه نمود.
لازم به ذکر می باشد، در خلال مراسم سرود و کلیپ های مرتبط با ایمنی و بهداشت حرفه ای پخش و مراسم با برگزاری مسابقه و اهدا جوایز به برندگان خاتمه یافت .